vrijdag 13 maart 2015

'Ik worstel en kom boven...' (bijdrage aan #kommaarop)


Wat is jouw allerallerbeste eigenschap en hoe zet je die in? Blog mee met "
Het grappige is, dat ik die betreffende eigenschap juist niet altijd inzet. Hoe vaak ik wel niet de handdoek in de ring heb gegooid bij een nieuwe activiteit, is niet te tellen. Dan vond ik weer iets nieuws leuks om te doen en dan begon ik enthousiast en vol plannen aan een nieuw project en vervolgens zakte dat enthousiasme weer in en naderhand liggen er dan alleen nog herinneringen van door ons huis verspreid. Met heel veel dingen ben ik er niet zo goed in.
Maar als het dan op het leven zelf aankomt, dan weet ik mezelf op één of andere manier toch op te peppen en bij elkaar te rapen en de mijzelf voorgehouden strohalm te grijpen, zodat ik weer verder kan. Eerst dacht ik dat het een nieuwe eigenschap was om positief ingesteld te zijn en elke keer weer een lichtpuntje te vinden en door te gaan, maar op dit moment terugkijkend op mijn leven is dat wat ik elke keer opnieuw weer heb weten te doen. 
Doorzettingsvermogen heet dat geloof ik...


Nou zijn die momenten in mijn leven ook niet echt de dingen waar ik enthousiast van werd of word, alhoewel het levensproject wat zich het meest recent in mijn leven heeft geïntroduceerd, "hoe overleef ik mijn hersentumor", (het lijkt zo wel een puberboek), op een gekke manier me heel veel kracht geeft.
Dat is ook niet gek want de inzet is ook nogal groot. Ik ben nog lang niet bereid om mijn leven op te geven. Iedereen moet op een gegeven moment het leven loslaten, maar daarvoor wil ik toch echt heel veel ouder zijn. Mijn oma is 99, dus ik heb nog wel even te gaan!
En uit dat 'levensproject' zijn dingen voortgevloeid, die ik wél goed weet vol te houden. Zo is daar het steppen uit voortgekomen. 
En mediteren had mijn interesse daarvoor al, maar door mijn nieuwe levensproject heb ik dat wel weer nieuw leven ingeblazen en vol trots kan ik zeggen dat ik daar nog elke ochtend mijn dag mee begin!
Ik ben echt niet altijd blij en positief. Ook ik heb wel eens momenten dat ik me zorgen maak of het even niet meer weet, maar een fijne reminder is dan, dat ik elke dag opnieuw kan beginnen en dat alles elk moment verandert en daar komt ook het mediteren weer om de hoek kijken:
'This too shall pass'. 

Zo houd ik vol!

Dit is mijn bijdrage aan: #kommaarop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten