woensdag 25 maart 2015

Gelijkmoedigheid en actie...

"Het is de kunst om te blijven vooral als het tegenzit. Als alles meezit, is er geen kunst aan..."
quote van mijzelf op twitter op 18 maart jl.

Bovenstaand inzicht had ik in de week van 16 maart, omdat ik mij toen minder lekker voelde. Als gevolg daarvan was ik mijn positieve, krachtige 'zelf' kwijt en ik kon mijn strohalm niet goed vinden.
Dat ik nog minder goed sliep dan normaal en de wat zorgelijke belastingberichten hielpen ook niet echt mee bij het zoeken.

Totdat ik op de vrijdag voor het eerst in 2015 weer een stuk gestept heb. Opeens had ik hem weer, mijn strohalm. Waar dat nou precies mee te maken heeft? Het zouden de endorfinen  kunnen zijn, die bij het spelesporten vrijkomen of het doel wat ik mezelf gesteld heb, waardoor ik weer richting heb. Geen idee, maakt ook helemaal niet uit. Wat ik fijn vind, en D. ook, is dat mijn lichtje weer schijnt. De wereld ziet er dan veel zonniger uit, ook al regent het, en ik voel me veel krachtiger en onbezorgder.


De Bergentocht dus. 

Net als vorig jaar, zal ik op 28 juni een stuk gaan steppen om geld in te zamelen voor de Stichting STOPhersentumoren.nl om onderzoek naar deze kankersoort mogelijk te maken. Er gaat zo weinig onderzoeksgeld naar toe dat dit soort evenementen hard nodig is. Dus help mij helpen en doneer en/of deel mijn actiepagina.

En ik zou mezelf niet zijn, als ik niet weer een nieuwe uitdaging aanga. 
Vorig jaar was ik het al van plan, maar toen heb ik door omstandigheden dat plan moeten terugdraaien, maar dit jaar ga ik toch écht voor de 25km! 



Ik vind dat zo leuk om te doen en heb er zoveel zin in, dat ik mijzelf af en toe terug moet fluiten om ook mijn rust in de gaten te houden en mezelf niet voorbij te lopen. Gelukkig heb ik daarbij ook hulp van mijn hoofd- en hartsponsor, D.. 

De eerste stappen zijn gezet, de eerste trainingen zijn al achter de rug en ik heb leefstijlcoach, Janneke Veenstra van Tabula Rasa Coaching opnieuw bereid gevonden om mij bij te staan in mijn training. Zij heeft mij 2 jaar geleden, bij de eerste steptocht waar ik aan meedeed, ook gecoacht. 

Ik heb er heel veel zin in en ik hoop dat iedereen die dit leest, mij wil helpen om geld in te zamelen voor STOPhersentumoren, zodat er voor mij, en zoveel anderen, zicht is op een toekomst zonder kanker. 

Help mij helpen door hier te doneren. Heel veel dank! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten