vrijdag 11 januari 2013

Een nieuwe fase...


Ik ben aan een nieuwe fase in mijn leven begonnen.

Ik was sinds half december weer wat vermoeider en 's nachts, en ook overdag, heb ik regelmatig zweetaanvallen, bovendien bleef ook mijn menstruatie uit. Nu had ik dat al eerder een paar maanden gehad, maar daarna kwam het gewoon weer terug. De zweetaanvallen zijn echter nieuw.

Er maar vanuit gaan dat dat nu het geval is, wilde ik niet, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Als het zo zou zijn, dan wilde ik het zeker weten, door middel van een medische test vast gesteld. Zodat ik niet na een bepaalde periode ander nieuws zou krijgen, zoals ook vorig jaar het geval was met de vaststelling van de hersentumor in plaats van ME/CVS.

Dus ik heb bloed laten afnemen en vandaag kreeg ik de uitslag. Waar de FSH-waarde normaal gesproken onder de 8 is en bij een eisprong onder de 20, is die van mij 114!

Het is officieel, ik ben in de overgang...

Kinderen heb ik niet en ook nooit gewenst, dus het betekent voor mij niets meer dan dat ik in de overgang ben, wel een nieuwe fase in mijn leven, maar emotioneel gezien neem ik nergens afscheid van.

Wel van een ongerust gevoel dat er wellicht iets anders aan de hand zou kunnen zijn. Ik kan er nu wel in berusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten